Opmerking, klacht of compliment
We staan voor goed, open en eerlijk communiceren. Opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom. Die geven ons inzicht in wat goed gaat en wat beter kan. En minder leuke situaties lossen we samen op.
Klachten
Bij opmerkingen over de gang van zaken op school hopen we dat ouders en leerlingen rechtstreeks contact opnemen met de betrokken coach, vakdocent of afdelingsdirecteur. Een goed gesprek lost vaak veel op.
Op onderstaande pagina’s vind je de contactgegevens van de afdelingsdirecteuren:
- vmbo: Afdelingsdirecteuren en coördinatoren
- havo/vwo: Afdelingsdirecteuren en domeincoaches
- Waldorf Uden: De gezichten van Waldorf
- Udens College: T 0413 283 000 en info@udenscollege.nl
Als contact met de school een probleem niet voldoende oplost, kunnen ouders en leerlingen terecht bij een externe klachtencommissie. We zijn aangesloten bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC).
Postadres Stichting Onderwijsgeschillen, postbus 85191, 3508 AD Utrecht, T 030 – 280 95 90, info@onderwijsgeschillen.nl, www.onderwijsgeschillen.nl.
Op de werkwijze is het reglement van de LKC van toepassing. Denk aan de samenstelling van de commissie, de behandeling van formele klachten en de termijnen. Dit reglement is te vinden op website van Onderwijsgeschillen: Reglement – Onderwijsgeschillen.
Klokkenluidersregeling
Onze klokkenluidersregeling geeft iedereen die betrokken is bij het Udens College de kans om zonder gevaar voor de eigen positie een (vermoeden van een) misstand op school of binnen de stichting te delen. De persoon bij wie dit in vertrouwen kan is bestuurder Ad van Kemenade: advankemenade@sterkregionaalonderwijs.nl. Of vul het formulier meldpunt incidenten in.
Compliment of suggestie
Natuurlijk horen wij het ook graag als je tevreden bent, of een goed idee hebt. Praat in dat geval met je coach of met de directeur. Of deel je gedachten via info@sterkregionaalonderwijs.nl.